voorbereidingen - Reisverslag uit Heerde, Nederland van renger Brink - WaarBenJij.nu voorbereidingen - Reisverslag uit Heerde, Nederland van renger Brink - WaarBenJij.nu

voorbereidingen

Door: Renger

Blijf op de hoogte en volg renger

09 December 2014 | Nederland, Heerde

De eerste voorbereidingen betreffen de officiële documenten, zoals het visum.
Daarvoor is het nodig om naar Amsterdam of Den Haag af te reizen, want je moet worden gezien. Vanwege mijn leeftijd(boven 70) behoef ik niet te voldoen aan de biometrische zaken, zoals vingerafdruk, gezichtsscan, e.d.
Net voor de Kerst krijg ik de nog ontbrekende vaccinatie voor buiktyfus en overigens moeten we ons nog oriënteren of, en zo ja, waar eventueel malariapillen geslikt moeten worden.
Maar de meeste aandacht zal de eerstkomende anderhalve maand nodig zijn om de sponsoring voor het kerkje in Almora rond te krijgen.
Daarom onderstaand de inhoud van een nieuwsbrief met banknummer.

Naar India van 31 januari t/m 25 februari 2015
Al een aantal jaren heeft onder andere het zendingsgebied India mijn speciale aandacht.
Tot nu toe waren de mogelijkheden om daar ter plaatse wat meer van te weten te komen, niet direct aanwezig.
Toen Corrie Oosterhuis van Jeugd met een Opdracht onlangs liet weten dat ze met een kleine groep naar India zou gaan, kwam de “deur” op een kier. Corrie en Inge Reinders gaan o.a. les geven in een DTS-cursus, bij een daar gevestigde afdeling van JmeO.
Al snel werd duidelijk dat ik welkom was in de groep en dat ook voor mij aardige taken lagen. Naast m’n plannen om me daar op zendings-gebied te oriënteren en ook waar mogelijk te getuigen, kwam er ook iets anders naar voren.

Eén van die zaken waar ik daar graag wat aan wil doen is het organiseren van de reparatie van een kerkje in het district Almora, in de aanloop van de Himalaya. Een kleine Christengemeente met een kerkje met veel gebreken, wil graag droog zitten als het regent. Dat betekent een investering van een kleine 10.000 euro. Onbetaalbaar voor dit gemeentetje, maar samen met God en wat goede wil uit Holland(Heerde) moeten we een heel eind kunnen komen.

We zullen India van zuid naar noord bereizen met binnenlandse vluchten, maar ook met lang in “treinen en bussen”.
We zullen landen in de stad Chennai, aan de zuidoost kant en vandaar naar Salem, wat zuidelijker. Daar zit de vestiging van Jeugd met een Opdracht.
Met een binnenlandse vlucht gaan we later naar Varanasi in het noorden, een flinke stad aan de voet van de Himalaya. Vandaar, denk ik, met bus en trein naar Almora, ruim 700 km.

India is een onvoorstelbaar groot land, waar we in ruim 3 weken uiteraard nog maar heel weinig van kunnen hebben gezien. Ik hoop echter, o.a. met de kennis en ervaring van Corrie(zij heeft op meerdere plaatsen in de zending gewerkt en grote delen van het land al eerder bereisd) in deze periode een beetje beeld te hebben van India.
Een land van grote tegenstellingen. Als aanstormend land in technische en economische zin met een betrekkelijke welvaart in bepaalde steden, maar op heel veel plaatsen maar net of zelfs nog niet de ontwikkelingsland-status ontgroeid.

Om het eerdergenoemde kerkje te kunnen repareren is zoals gemeld een kleine 10.000 euro nodig.
We willen proberen daar zoveel mogelijk mensen en bedrijven bij te betrekken.
De tijd is kort en daarom reden snel aan de slag te gaan.

Financiële bijdragen kunnen worden overgemaakt op rekening van:
Jeugd met een Opdracht
NL38RABO0326521062
o.v.v. SH406 kerk in India

Alvast bedankt, uiteraard namens de reisgroep, maar veel meer nog namens de Christengemeente in Almora.

Van harte Gods zegen gewenst,
Namens de groep,
Renger van den Brink (0620999863)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2015

Varanasi , Haldwani, Gageshwar

12 Februari 2015

Dharmapuri

07 Februari 2015

eerste week

07 Februari 2015

eerste week

07 Februari 2015

eerste week
renger

Ik ben gepensioneerd sinds 2005 en werkte voordien, aanvankelijk als bouwkundige, later als Milieu- en Veiligheidsdeskundige. Vanuit mijn christelijk geloof voel ik me al jaren sterk betrokken bij zending. Deelname aan projecten in Namibië en Zuid Afrika hebben die drive alleen maar versterkt. Nu de mogelijkheid zich voordeed om, samen met een team van Jeugd met een Opdracht, me ook in India te oriënteren en daar tevens de handen voor uit de mouwen te steken, was dat een gebedsverhoring. Ook het feit dat we hier in Holland voor de nodige financiën en vervolgens daar in een dorpje in het district Almora(Himalaya) ons daadwerkelijk kunnen inzetten voor een repartie van een kerkje, maakt de reis alleen maar waardevoller. De reis is van 31 januari tot 25 februari 2015. Belangrijk doel voor ons is om voor ons vertrek het bedrag voor de reparatie van het kerkje, ca. 10.000 euro, bereikt te hebben.

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4601

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: