laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Heerde, Nederland van renger Brink - WaarBenJij.nu laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Heerde, Nederland van renger Brink - WaarBenJij.nu

laatste loodjes voor vertrek

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg renger

19 Januari 2015 | Nederland, Heerde

De laatste weken intensief bezig geweest om de financiën voor het kerkje in Almora rond te krijgen. Zo hebben we onder andere ons verhaal kunnen doen bij de lokale omroep, Radio 794. Daarnaast hebben we interviews gegeven aan de redactie van lokale bladen. Alles met als doel om in alle gepastheid de inwoners op de hoogte te stellen van onze voorgenomen reis en in de hoop dat deze berichtgeving extra sponsoren zou opleveren. Tot nu toe is de doelstelling om ongeveer 10.000 euro binnen te halen voor het onderhoud van het kerkje nog niet bereikt. We hebben nog anderhalve week en hopen dat er nog de nodige bijdragen in de "pipeline" zitten.
Verder hebben we min of meer geregeld wat in die zin vooraf kan worden gedaan, zoals visums, boekingen voor de reis en binnenlandse "tussenstappen", vliegend, " bussend of treinend".
Afgelopen weekend hebben we samen doorgesproken wat er sowieso mee moet aan kleding en andere spullen, de onderlinge taakverdeling van allerhande zaken en allerlei "aan-denken-dingetjes."
We hebben het gevoel dat het nu mag gaan gebeuren, ofwel we zijn er klaar voor.
Mocht iemand een onbestemde aandrang voelen, dan heeft dat wellicht te maken met doneren of nog eens extra te doneren.
We zouden daar erg blij mee zijn.
Het rekeningnummer heb ik nog maar even toegevoegd.

Financiële bijdragen kunnen worden overgemaakt op rekening van:
Jeugd met een Opdracht

Varanasi , Haldwani, Gageshwar

12 Februari 2015

Dharmapuri

renger

Ik ben gepensioneerd sinds 2005 en werkte voordien, aanvankelijk als bouwkundige, later als Milieu- en Veiligheidsdeskundige. Vanuit mijn christelijk geloof voel ik me al jaren sterk betrokken bij zending. Deelname aan projecten in Namibië en Zuid Afrika hebben die drive alleen maar versterkt. Nu de mogelijkheid zich voordeed om, samen met een team van Jeugd met een Opdracht, me ook in India te oriënteren en daar tevens de handen voor uit de mouwen te steken, was dat een gebedsverhoring. Ook het feit dat we hier in Holland voor de nodige financiën en vervolgens daar in een dorpje in het district Almora(Himalaya) ons daadwerkelijk kunnen inzetten voor een repartie van een kerkje, maakt de reis alleen maar waardevoller. De reis is van 31 januari tot 25 februari 2015. Belangrijk doel voor ons is om voor ons vertrek het bedrag voor de reparatie van het kerkje, ca. 10.000 euro, bereikt te hebben.

Actief sinds 08 Dec. 2014