eerste week - Reisverslag uit Madras, India van renger Brink - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Madras, India van renger Brink - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg renger

07 Februari 2015 | India, Madras

Dag allemaal,
De eerste week is bijna teneinde en lijkt omgevlogen. Veel mooie dingen mogen doen, samen met Corrie, Inge en Gerry. De laatste paar middagen hebben we voor een deel kunnen om projecten te bezoeken elders in de stad. Dat is geen sinecure om door het stadsverkeer te komen. Onvoorstelbaar dat er geen ongelukken gebeuren. Maar in het Indiase verkeer moet echt kunnen anticiperen op de gekste situaties en dat doen ze dus. Vrijwel geen verkeerslichten maar ieder gaat op z'n eigen manier.
Het kost alleen veel tijd, maar dat nemen ze. En zo doe je anderhalf uur over 30 km. Maar gepaard mer veel toeteren, kom je er toch.
Het project in de binnenstad steunt op drinkwaterhandelen andere vormen van werkgelegenheid, heel creatief. Met de opbrengsten wordt het straatkinderproject in de sloppenwijken gefinancierd. Wat een treurnis in zo,n sloppenwijk, maar geweldig is om te zien dat de kinderen desondanks plezier hebben en echt blij zijn.
We hebben een opvanghuis voor jongeren en een opvang van aidskinderen bezocht. Mooi om te zien met hoeveel liefde deze mensen voor hen zorgen en alle liefde geven die ze in gezinsverband missen.
Gisteren hebben we de lessen afgesloten met het houden van Heilig Avondmaal en voetwassing zoals Jezus deed. Een zeer bezette morgen maar heerlijk om te doen met de DTS en stafleden.
Verder wat boodschappen gedaan voor o.a. cadeautjes voor de gastgezinnen en na een afsluitend maal vanavond bij Cerian en Nadia, gaan we morgen(zaterdag) met trein naar de volgende bestemming, zuidwaarts.
Pittige,maar mooie dagen hebben we hier gehad. En de volgende zien we komen.
en nu terug naar m'n gastadres om m'n koffer en dergelijke op te halen.
Hartelijke groeten van ons allen

Groet en zegen
Renger

Verslag uit: India, Madras

26 Februari 2015

Varanasi , Haldwani, Gageshwar

12 Februari 2015

Dharmapuri

renger

Ik ben gepensioneerd sinds 2005 en werkte voordien, aanvankelijk als bouwkundige, later als Milieu- en Veiligheidsdeskundige. Vanuit mijn christelijk geloof voel ik me al jaren sterk betrokken bij zending. Deelname aan projecten in Namibië en Zuid Afrika hebben die drive alleen maar versterkt. Nu de mogelijkheid zich voordeed om, samen met een team van Jeugd met een Opdracht, me ook in India te oriënteren en daar tevens de handen voor uit de mouwen te steken, was dat een gebedsverhoring. Ook het feit dat we hier in Holland voor de nodige financiën en vervolgens daar in een dorpje in het district Almora(Himalaya) ons daadwerkelijk kunnen inzetten voor een repartie van een kerkje, maakt de reis alleen maar waardevoller. De reis is van 31 januari tot 25 februari 2015. Belangrijk doel voor ons is om voor ons vertrek het bedrag voor de reparatie van het kerkje, ca. 10.000 euro, bereikt te hebben.

Actief sinds 08 Dec. 2014