Dharmapuri - Reisverslag uit Dharmāpuri, India van renger Brink - WaarBenJij.nu Dharmapuri - Reisverslag uit Dharmāpuri, India van renger Brink - WaarBenJij.nu

Dharmapuri

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg renger

12 Februari 2015 | India, Dharmāpuri

Op het moment dat ik dit schrijf verblijven we al weer dagen in Dharmapuri.Het is een geheel andere stad dan Chennai, ook kleiner meer een werkstad. Ontzaglijk veel winkeltjes, werkplaatsen, e.d
we wonen in een huis van de kerk gelegen in een soort kashba-achtige bebouwing, smalle straatjes, nou ja straatjes...... en allerlei kleuren. De Indiers komen er ondanks grote gaten en bulten prima doorheen, luid toeterend, want dat is een geluidprobleem van de eerste orde.
Met de trein hiernaartoe was ook een mooie happing .Een slaaptrein maar we kwamen op tijd aan dus hoefden niet te slapen. Maar primitief of niet, we kwamen wel op tijd aan.
Uitgestapt, vliegen er mensen(helpers) met de koffrs over de rails naar de andere kant.
Het hele spul in een TATA Jeep en vervolgens op naar ons huis zo,n 25 km verder. We hebben meerdere kamers ter beschikking met toilet en douche, maar dan een bucketshouwer. dus koud water over je heen gooien. Nu zijn we eraan gewend.
Zondag natuurlijk naar de kerk en alles op blote voeten.Alle slippers en sandalen staan voor de deur.We moesten in front zitten er ons voorstellen en verder preken en zingen(erg hard)
De wijk waar we wonen is vrijwel helemaal Hindu. Je ziet het aan de uitgebreide platen op de gevels van de godheden en een soort mantra's op de stoep.
De ossenkar is hier nog een redelijk normaal verschijnsel in het straatbeeld.
's Maandags zijn Corrie en Inge begonnen met lesgeven aan de DTS, waarvan de. De afstand van de basis is 7 km
Eind van de middag en avond bezoeken we buitenplaatsen en bidden met de bewoners. Ook hebben we o.a.. het weduwenproject bekeken. Kleien huisje voor weduwen. Dinsdag naar een bijeenkomst van regionale kerkplanters en op de basis. Het blijft mooi om te te zien hoe blij men met ons is. Een soort erkenning, denk ik. Woensdag moest worden ingebroken in het programma. er was nl. een bruiloft waar we heen moesten en niet zo heel dicht bij.
een ervaring op zich. Door mijn verkoudheid en erg hoesten, waarschijnlijk aangestoken door Julian, het zoontje van mijn vorige logeeradres in Chennai, moet ik af en toe dingen uit het programma laten vallen. In ben vaak erg moe. Corrie heeft ook prikkels in de keel maar niet echt zwaar hoesten. Door de heesheid die altijd bij mijn hoesten hoort, kan ik moeilijkspreken.
Zo weer bijgepraat.

Hartelijke groet,
Renger

  • 13 Februari 2015 - 08:28

    Joke:

    Hoi Renger,

    Super je verhaal,zo blijven wij een beetje bij. Vervelend die verkoudheid,hopen dat je er gauw vanaf komt. Ik ben benieuwd of het geestelijk ook zwaar voelt. Je maakt heel wat mee zo. Heel veel Zegen verder doe de groetjes aan Corrie en Inge van mij. Veel liefs. Zie in alles op Hem steun niet op je eigen inzichten. Hij strijd voor jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dharmāpuri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2015

Varanasi , Haldwani, Gageshwar

12 Februari 2015

Dharmapuri

07 Februari 2015

eerste week

07 Februari 2015

eerste week

07 Februari 2015

eerste week
renger

Ik ben gepensioneerd sinds 2005 en werkte voordien, aanvankelijk als bouwkundige, later als Milieu- en Veiligheidsdeskundige. Vanuit mijn christelijk geloof voel ik me al jaren sterk betrokken bij zending. Deelname aan projecten in Namibië en Zuid Afrika hebben die drive alleen maar versterkt. Nu de mogelijkheid zich voordeed om, samen met een team van Jeugd met een Opdracht, me ook in India te oriënteren en daar tevens de handen voor uit de mouwen te steken, was dat een gebedsverhoring. Ook het feit dat we hier in Holland voor de nodige financiën en vervolgens daar in een dorpje in het district Almora(Himalaya) ons daadwerkelijk kunnen inzetten voor een repartie van een kerkje, maakt de reis alleen maar waardevoller. De reis is van 31 januari tot 25 februari 2015. Belangrijk doel voor ons is om voor ons vertrek het bedrag voor de reparatie van het kerkje, ca. 10.000 euro, bereikt te hebben.

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4591

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: